loading...
iranCok | ایران کوک | آشپزی | سفره آرایی | کاردستی
فاطمه بازدید : 2359 یکشنبه 08 فروردین 1395 نظرات (0)

ساخت درختچه و حلقه تزیینی با فوم بلندر

ساخت حلقه تزیینی با فوم بلندر : برای ساخت این حلقه بسیار زیبا به فوم بلندر در رنگ های مختلف ، مقداری نخ کنفی یا روبان ، سیم نازک ، مهره های رنگی و چسب حرارتی نیاز دارید.

ابتدا الگوی برگ را روی کاغذی ترسیم کنید و برش بزنید سپس این الگوی کاغذی را روی فوم بلندر قرار دهید و فوم ها را از روی الگو برش بزنید ( میتوانید از چند طرح برگ استفاده کنید ).

سیم نازکتان را به شکل حلقه ای حالت دهید ، نخ کنفی یا روبان را روی سیم بچسبانید سپس برگ ها را همانند شکل روی آن قرار دهید و با چسب بچسبانید ، در پایان با مهره های رنگی پایین کار را تزیین کنید ، برای آویزان کردن حلقه مقداری نخ کنفی یا روبان را در بالای حلقه و زیر کار متصل کنید. 

کاردستی بلندر 

ساخت درختچه با فوم بلندر : برای ساخت این درختچه زیبا به فوم بلندر در رنگ های مختلف و چسب حرارتی نیاز دارید.

ابتدا الگوی درخت را روی کاغذ ترسیم کنید و برش بزنید سپس این الگوی کاغذی را روی فوم بلندر قرار دهید و 4 عدد برش بزنید ( برای تنه درخت از فوم ضخیم استفاده کنید ) ، لبه های درخت را میتوانید با اتو کمی گرم کنید و با دست به آن حالت دهید ، تنه های درخت را از مرکز به هم متصل کنید و بچسبانید.

الگوی برگ هایتان را نیز روی کاغذی ترسیم کنید و برش بزنید سپس این الگوی کاغذی را روی فوم بلندر قرار دهید و فوم ها را از روی الگو برش بزنید و در انتها با چسب روی بدنه درخت متصل کنید.

فاطمه بازدید : 2370 یکشنبه 08 فروردین 1395 نظرات (0)

آموزش ساخت درخت گل پنبه ای 

برای ساخت این کاردستی بسیار جذاب و زیبا شما به پنبه های رنگی ، شاخه های خشکیده ، چسب حرارتی و گلدان نیاز دارید. 

کاردستی 

شاخه های خشک را داخل گلدانتان قرار دهید و با چسب حرارتی پنبه های رنگی را در نقاط مختلف شاخه ها بچسبانید ، میتوانید رنگ پنبه ها را با توجه به رنگبندی محیط اطراف یا تم مهمانی و … آماده کنید.

نکته ها : اگر پنبه تان رنگی گرد در دسترس ندارید میتوانید از پنبه سفید هم استفاده کنید ، مقداری از پنبه بگیرید و با دست تان به شکل گرد حالت دهید ، کف دست تان را به مقداری رنگ گواش ، روغنی و … آغشته کنید و پنبه را در دست تان بپیچانید تا سطح پنبه به رنگ آغشته شود سپس استفاده کنید.

فاطمه بازدید : 2201 یکشنبه 08 فروردین 1395 نظرات (0)

آموزش ساخت پادری طرح هندوانه 

این پادری بسیار زیبا را میتوانید به سادگی و با کمترین هزینه و در طرح های متنوعی آماده کنید 

کاردستی 

برای ساخت این پادری زیبا به پادری حصیری یا موکت ضخیم ، رنگ پلاستیک و اسفنج ساده نیاز دارید. 

کاردستی 

اسفنج ها را همانند شکل به دو قسمت برش بزنید ، یکی برای بخش قرمز و یکی برای بخش سبز هندوانه تان

کاردستی 

رنگ پلاستیک را داخل بشقاب بریزید و با چند قطره آب کمی رنگ را حل کنید سپس ابر را داخل رنگ بزنید

با ابر رنگ شده روی پادریتان طرح بزنید و با رنگ مشکی تخم هندوانه را ترسیم کنید و بگذارید رنگ خشک شود

فاطمه بازدید : 2203 یکشنبه 08 فروردین 1395 نظرات (0)

آموزش ساخت گلدان نما سنگ 

برای ساخت این گلدان های شیک و زیبا شما به مقداری ملات گچ ، سنگریزه ، پارچه توری و گلدان فلزی یا سفالی نیاز دارید. 

تزیین نما سنگ 

ابتدا ملات گچتان را با استفاده از مقداری پودر گچ و آب آماده کنید ( میتوانید از ملات های آهکی ، سیمانی و … هم استفاده کنید ) ، با کاردک مقداری از ملات روی سطح گلدان بزنید سپس پارچه توری را روی آن قرار دهید ، کمی صبر کنید تا پارچه به سطح ملات بچسبد.

مقداری دیگر ملات درست کنید و این بار سنگ ها را با کمک ملات روی توری متصل نمایید ( بدلیل اینکه ملات زود سفت میشود باید کم کم آماده اش کنید و سرعت عمل نیز داشته باشید ). 

تزیین نما سنگ 

پس از اینکه سنگ های گلدانتان  به بدنه متصل شدند اجازه دهید خوب خشک شوند ، مجدد ملات درست کنید و تمام سطح کار و لابلای سنگ ها را با آن پوشش دهید ، پس از چند دقیقه با استفاده از ابر نم دار به آرامی روی کار بکشید تا اضافی گچ از روی سنگ ها کنار برود و کار مشخص شود ؛ گلدان را کناری قرار دهید تا ملات خوب خشک شود.

نکته ها : ملات ماده خمیری شکلی است که مصالح بنایی را به یکدیگر می‌چسباند و آنها را به دیوار و سایر اجزای ساختمان بدل می‌سازد ، ملات گچ از پاشیدن گچ در آب بدست می آید ، در این ملات بیش از 80 درصد را پودر گچ تشکیل میدهد ، ملات آماده پیش از 30 دقیقه باید مصرف شود چون سفت شده و به سطح کارتان نخواهد چسبید.

فاطمه بازدید : 2059 یکشنبه 08 فروردین 1395 نظرات (0)

تزیین گلدان با حلقه های چوبی 

برای انجام این کاردستی بسیار شیک و ساده شما به مقداری  گلدان گل ، شاخه خشکیده و چسب نیاز دارید. 

گلدان چوبی 

بر روی شاخه گلهایتان با فاصله های مساوی علامت بزنید و با استفاده از اره مویی یا وسیله مشابه شاخه ها را به شکل حلقه ای ببرید ( برای زیبایی کار از چند شاخه با پهنای متفاوت استفاده کنید ).

با استفاده از چسب حرارتی یا چسب چوب حلقه های چوبی را روی گلدان بچسبانید ، پس از پایان کار و خشک شدن چسب میتوانید روی کار را را اسپری براق کننده بزنید.

فاطمه بازدید : 1487 یکشنبه 08 فروردین 1395 نظرات (0)

آموزش ساخت میوه کاج برفی 

برای تزیین این میوه های زیبای کاج برفی شما به مقداری نشاسته ذرت ، چسب چوب ، میوه های کاج ، اکلیل نیاز دارید ، این میوه ها را میتوانید برای تزیین همراه با شمع یا تزیین به تنهایی مورد استفاده  تان قرار دهید. 

کاردستی کاج 

مقداری چسب چوب را با مقداری آب رقیق کنید و با قلمو روی میوه کاجتان بزنید و نشاسته ذرت را روی آن بپاشید سپس تکان دهید تا اضافی نشاسته بریزید. 

کاردستی کاج 

پس از اینکه چسب شما خشک شد لبه های میوه کاج را به چسب چوب آغشته کنید و اکلیل بپاشید سپس کناری قرار دهید تا چسب چوب خوب خشک شود.

فاطمه بازدید : 1757 یکشنبه 08 فروردین 1395 نظرات (0)

آموزش معطر کردن میوه کاج 

میوه درخت کاج بسیار بسیار زیباست و در تزیین منزل ، بسته بندی هدایا و … کاربرد دارد ، در ادامه این مطلب شما می آموزید که چگونه این میوه زیبا را معطر کنید.با ما همراه باشید 

میوه عطری 

روش اول : ابتدا میوه های کاج را چند دقیقه داخل ماکروفر یا فر قرار دهید تا داغ شوند سپس با قلمو مقداری اسانس روی لبه آنها بزنید. 

میوه عطری 

روش دوم : حالا ادویه های معطر مانند پودر دارچین ، زنجبیل و … را باهم مخلوط کنید ، لبه های کاج را به چسب چوب آغشته کنید و ادویه ها را از بالا روی میوه کاج بپاشید ، میوه را برگردانید و تکان دهید تا ادویه اضافی بریزید سپس کناری قرار دهید تا چسب چوب خشک و بی رنگ شود. 

میوه عطری 

روش سوم : در این مرحله مقداری پودر دارچین ، میخک ، نعناع هندی ، پرتقال ، چوب صندل ، درخت گل حنا و … را باهم مخلوط کنید ، داخل ماهتیابه را چرب کنید و این ادویه ها را داخل روغن کمی تفت دهید ، ادویه ها را روی میوه ها بریزید و داخل روزنامه بگذارید ، روزنامه را جمع کنید تا میوه ها پنهان شوند ، روزنامه را به مدت 24 ساعت کناری قرار دهید تا میوه های کاج معطر شوند. 

میوه عطری 

روش چهارم : حالا  با قلمو روی میوه های کاج را اسانس های عطری یا روغن های عطری مانند روغن میخک و … بزنید سپس میوه ها را داخل کیسه فریزر بریزید و 5 تا 10 روز کناری قرار دهید تا خوب معطر شوند.

فاطمه بازدید : 1295 شنبه 07 فروردین 1395 نظرات (0)

آموزش ساخت سبد هدیه تزیینی 

با استفاده از مقداری اسفنج ، مقوا ، روبان رنگی و برگ های خشک و … میتوانید به میزتان زیبایی فوق العاده ببخشید ؛ این تزیین نمادین و جذاب برای آراستن سفره عید ، جشن ها و … کاربرد دارد. 

تزیین عید 

برای شروع ابتدا اسفنج ها را با توجه به اندازه ای که میخواهید با چسب حرارتی به هم متصل کنید ( در صورت لزوم میتوانید اضافی اسفنج ها را جدا کنید تا به اندازه ای که میخواهید برسید ). 

تزیین عید 

پس از متصل کردن اسفنج هایتان با استفاده از مقوا یا کاغذ کادو اسفنج ها را پوشش دهید ، در انتها با روبان رنگی ، گل یا برگ های خشک و تزیینات متنوع دیگر سبد هدیه تان را تکمیل کنید ( برای زیبایی بیشتر میتوانید روی سطح کار مقداری اکلیل بپاشید ).

فاطمه بازدید : 1257 شنبه 07 فروردین 1395 نظرات (0)

آموزش تزیین قوری ساده 

با استفاده از کمی خلاقیت خودتان و ابزارهای ساده به اشیاء اطرافتان زیبایی و روح بدهید ، برای این آموزش شما به قوری ساده بدون طرح و ماژیک نیاز دارید. 

نقاشی روی چینی 

ابتدا قوریتان را با آب و صابون بشویید و خوب خشک کنید ( استفاده از صابون برای خشک شدن سطح کار و نشستن بهتر رنگ است ). 

نقاشی روی چینی 

پیش از طرح زدن روی قوریتان قسمتی از متنی که میخواهید با ماژیک روی قوریتان بنویسید را روی کاغذ تمرین کنید ( یا این کار هم دست تان روان تر میشود و هم نوع نوشته ها را چک خواهید کرد ) ؛ میتوانید از انواع اشعار و متن های فارسی و انگلیسی و … استفاده کنید. 

نقاشی روی چینی 

حالا شما بصورت نیم دایره از بالای قوریتان شروع کنید و تا انتها به دقت پیش بروید ، پس از اتمام بدنه قوری در قوریتان را نیز نقش بزنید ؛ اگر میخواهید از قوریتان استفاده کنید باید قوریتان را پس از طرح زدن به مدت 15 دقیقه در فر با حرارت 160 درجه سانتیگراد قرار دهید تا پس از شست و شو رنگ روی قوری ثابت بماند.

پیشنهاد : برای تزیین هرچه زیباتر شدن قوریتان میتوانید از قوری سفید یا قوری رنگ تیره استفاده کنید ، برای قوری های روشن از ماژیک های تیره مانند مشکی – قرمز و برای قوری ها تیره از ماژیک های روشن مانند سفید – طلایی استفاده کنید ؛ این قوری میتواند هدیه ای مناسب برای یک دوست باشد.

فاطمه بازدید : 816 شنبه 15 اسفند 1394 نظرات (0)

آموزش تزیین گلدان سفالی

شما با استفاده از مقداری رنگ میتوانید به گلدان های سفالی تان زیبایی خاصی بدهید

میتوانید گلدان را به رنگ آجری و … رنگ آمیزی کنید یا همان رنگ سفال را نگهدارید 

نقاشی روی گلدان 

با مقداری چسب کاغذی قسمتی از گلدان را که میخواهید طرح بزنید پوشش دهید

سپس با استفاده از سوزن یا قیچی نازک طرح مورد نظر را از روی چسب جدا کنید 

نقاشی روی گلدان 

قلمو یا تکه ای ابر را به رنگ آغشته کنید و بر روی قسمتی که برش زده اید بزنید

پس از اتمام رنگ آمیزی میتوانید باقی مانده چسب ها را از روی گلدان بردارید

نقاشی روی گلدان 

همچنین شما میتوانید از طرح ها و رنگ های متنوعی برای زیبایی گلدان ها استفاده کنید

همچنین میتوانید بجای چسب چوب از شابلون های کاغذی مانند شکل بالا استفاده کنید

فاطمه بازدید : 176 شنبه 15 اسفند 1394 نظرات (0)

حلقه تزیینی تخم مرغ رنگی

موارد لازم پوسته تخم مرغ رنگ شده + حلقه گل + پوشال یا خرده چوب + چسب حرارتی

حلقه تزیینی 

ابتدا تخم مرغ خود را رنگ آمیزی کنید یا با روبان رنگی و کاغذ و … تزیین کنید سپس بالای تخم مرغتان را کمی سوراخ کنید و مواد داخل آن را تخلیه نمایید ، حالا با چسب حرارتی مقداری پوشال یا خرده چوب روی حلقه ای که دارید بچسبانید سپس تخم مرغ ها را به هر حالتی که دوست دارید روی آن قرار دهید و با چسب حرارتی بچسبانید.

از انواع لوازم تزیینی مانند گل های کوچک ، گل خشک ، برگ های مصنوعی ، اکلیل و … میتوانید برای تزیین حلقه استفاده کنید.

این حلقه جذاب و زیبا را میتوانید از در ورودی خانه آویزان کنید و در جشن هایی مانند عید نوروز خلاقانه به استقبال مهمانان تان بروید و آنها را هیجان زده کنید ، همچنین میتوانید در اتاقی که از مهمانان پذیرایی میکنید ، روی شومینه و هرجایی که دوست دارید این حلقه را آویزان کنید.

فاطمه بازدید : 109 شنبه 15 اسفند 1394 نظرات (0)

قاب آینه حلقه ای

مواد لازم آینه گرد + لوله های پلاستیکی ( PVC ) + چسب حرارتی 

قاب اینه 

برای ساخت این قاب آینه بسیار زیبا به لوله های PVC نیاز دارید ( میتوانید از موارد مشابه هم استفاده کنید )

روی لوله با فاصله 1 یا 2 سانتیمتر علامت بزنید و حلقه هایی به یک اندازه ببرید 

قاب اینه 

حالا با چسب حرارتی ابتدا حلقه هایی به اندازه دور آینه در کنار هم گرد کنید و چسب بزنید

حلقه های بعدی را نیز در اطراف حلقه اصلی بچسبانید و در پایان کار آینه را نیر در مرکز بچسبانید

میتوانید انواع مدل ها ، طرح ها و اندازه های قاب آینه را با نوع چیدن حلقه ها ایجاد کنید

فاطمه بازدید : 145 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)

آموزش ساخت گلدان آویز تزیینی 

مواد لازم برای ساخت این گلدان زیبا بطری پلاستیکی + کاغذ رنگی + چسب چوب یا چسب حرارتی + نخ ضخیم + تزیینات مختلف 

گلدان تزیینی 

ابتدا بطری پلاستیکی را برش بزنید و بخش انتهای بطری را برای ساخت گلدان کنار بگذارید

کاغذ رنگی را به اندازه دور گلدان برش بزنید ، با چسب چوب تمام سطح بطری را چسب بزنید 

گلدان تزیینی 

کاغذ رنگی را روی بدنه بطری که چسب زده اید قرار دهید و با فشار دست خوب بچسبانید

پس از چسبیدن کاغذ دو طرف گلدان را سوراخ کنید و نخ رنگی را از دو طرف گلدان رد نمایید 

گلدان تزیینی 

لبه های گلدانتان را با ربان های رنگی ، توپ های تزیینی و هرچه که دوست دارید تزیین کنید

گل ها را داخل گلدان قرار دهید و از قسمتی که میخواهید گلدان را آویزان کنید

فاطمه بازدید : 129 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)

گلدان مینیاتوری

موارد لازم برای ساخت گلدان مینیاتوری نشاسته ذرت 1 لیوان . چسب چوب 1 لیوان . گلیسیرین 1 قاشق غذاخوری . وازلین 1 قاشق غذاخوری

تمام مواد را باهم مخلوط کنید و داخل ظرفی نچسب بریزید سپس روی بخار آب داغ قرار دهید و در آن را ببندید ، پس از چند دقیقه در ظرف را بردارید و هم بزنید تا خمیر ببندد و بافتی نرم پیدا کند ، دست تان را چرب کنید و خمیر را ورز دهید تا فرم بگیر و آماده کار شود.

گلدان  

طرح گلدانی که میخواهید روی مقوا بکشید سپس طرح ها را ببرید.

خمیر را با وردنه پهن کنید سپس طرح ها را روی خمیر قرار دهید و اطراف طرح را با چاقو برش بزنید ( چاقو را چرب کنید تا برشی تمیز داشته باشید ). 

گلدان  

روی مقوای نازک سفیدی این طرح ها را برش بزنید ( مقوای سفید برای پوشش خمیر میباشد ) ، با استفاده از چسب چوب مقواها و خمیرهای هم شکل را به هم بچسبانید.

پس از پوشش خمیرها با مقوای سفید انها را بهم متصل کنید تا شکل گلدان کامل شود ، با استفاده از مقداری خمیر قطعات را به هم متصل کنید. 

گلدان  

پس از اینکه طرح ساخته شد آن را به مدت 1-2 روز کناری قرار دهید تا خمیر خشک شود و گلدان ها سفت و سخت شوند سپس برای کاشت گل های کوچک از آن استفاده کنید.

بهتر است از گیاهانی مانند کاکتوس که نیاز به ابیاری کمی دارند برای پر کردن این گلدان های زیبا استفاده کنید. 

گلدان  

با استفاده از ذوق و سلیقه و خلاقیت تان هر مدل و طرحی که دوست دارید برای گلدان های مینیاتوری پیاده کنید ، میتوانید از مقواهای نازک رنگی نیز بجای مقوای سفید استفاده کنید یا روی مقوای سفید طرح و نقش دلخواه تان را بکشید.

میتوانید این گلدان ها را آماده کنید سپس به کودک تان دهید تا نقش و رنگ دلخواه خود را روی آن ترسیم کنید ، حتی میتوانید چند عدد از این گلدان تهیه کنید و داخل جعبه ای بگذارید و به دوست یا محبوب تان هدیه دهید.

فاطمه بازدید : 143 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)

آموزش ساخت تابلو بهاری 

چسب چوب + نشاسته ذرت + گلیسیرین + پلاستیک نوشابه 

درون بشقابی مقداری نشاسته ذرت را با مقداری چسب چوب مخلوط کنید

تا حالتی ماست مانند پیدا کند و در آخر نیز چند قطره گلیسیرین و چند قطره رنگ اضافه کنید 

تابلو سازی 

سطحی را برای انجام این کار در نظر بگیرید ، با رنگ مشکی یا ماژیک شاخه ها را رسم کنید

انتهای ظرف نوشابه را به ماده ای که آماده کرده اید آغشته کنید و روی سطح کارتان مهر بزنید 

تابلو سازی 

پس از اتمام کار تابلوتان را به مدت 1-2 روز در گوشه ای قرار دهید تا خشک شود

میتوانید از این روش برای خلق تابلوهایی با رنگ ها و مدل های دیگر نیز استفاده کنید

فاطمه بازدید : 124 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)

ساخت گلدان با شاخه های خشک 

شما میتوانید با استفاده از شاخه های خشکیده درخت میتوانید گلدان و جا شمعی ساده و زیبا درست کنید

گلدان  

ابزار مورد نیاز برای ساخت این گلدان زیبا قیچی برای بریدن شاخه خشکیده ، چسب و یک عدد ظرف میباشد

گلدان  

انواع شاخه های خشکیده را میوانید در فصول پاییز و زمستان براحتی بیابید 

گلدان  

شاخه های خشکیده را بصورت نامرتب کنار هم قرار دهید و به ظرف بچسبانید

از انواع ظرف های استوانه ای و مکعبی کوتاه و بلند میتوانید استفاده کنید

فاطمه بازدید : 116 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)

ساخت و تزئین گلدان با روبان های رنگی 

گلدان

برای ساخت این گلدان بسیار ساده و زیبا به بطری شیشه ای ، چسب و چند رنگ روبان نیاز دارید 

گلدان  

روبان ها را با چسب دور شیشه تان بپیچانید ، از انواع رنگ ها میتوانید استفاده کنید

گلدان  

بنابر سلیقه خودتان و تا ارتفاعی که دوست دارید روبان رنگی بچسبانید

فاطمه بازدید : 126 دوشنبه 10 اسفند 1394 نظرات (0)

آموزش ساخت گل ستاره ای 

برای این گل زیبا به کاغذ گلسازی یا فوم بلندر ، کاغذ کشی سبز ، ساقه ، نوار گارتین سبز نیاز دارید 

گلسازی 

برای هر گل 3 الگو ببرید و با ابزار یا اتو بخش داخلی گلبرگ ها را خط بیندازید ( برای دریافت الگو کلیک کنید

گلسازی 

مرکز  یکی از الگوهایتان را با ماژیک زرد و نارنجی پرچم دانه دانه بکشید یا از پرچم نارنجی زرد استفاده کنید

گلسازی 

3 الگوی گلتان را به هم بدوزید یا بچسبانید به صورتی که فضای خالی بینشان نباشد و گل پر نشان دهد 

گلسازی 

با استفاده از کاغذ کشی سبز برای انتهای گل کاسبرگ آماده کنید ، کاسبرگ را در انتهای گل بچسبانید

ساقه گل را در انتهای گل بچسبانید سپس با نوار گارتین سبز ساقه را تا پایین پوشش دهید

فاطمه بازدید : 132 دوشنبه 10 اسفند 1394 نظرات (0)

 

آموزش گل ختمی با کاغذ کشی 

برای ساخت این گل ساده و زیبا به کاغذ کشی قرمز و زرد و سبز ، سیم گلسازی ، نوار گاترین سبز و چسب حرارتی نیاز دارید. 

گلسازی 

برای هر گل به 10 گلبرگ و 4 برگ نیاز دارید ، الگو را روی کاغذ کشی قرمز بگذارید و ببرید ، الگوی برگ مانند الگوی گلبرگ است که لبه های آن با قیچی برش داده میشود ( برای دریافت الگو کلیک کنید ). 

گلسازی 

برای پرچم از کاغذ کشی قرمز و زرد به شکل مربع ببرید و با قیچی ریش ریش کنید و روی ساقه بچسبانید سپس ساقه را با نوار گاترین سبز بپوشانید. 

گلسازی

با دست گلبرگ هایتان را مچاله کنید سپس 2 گلبرگ را روی هم قرار دهید و بین آنها سیم بگذارید و بچسبانید ( در انتهای کار با 10 عدد گلبرگ که روی هم چسبانده میشود در نهایت 5 گلبرگ ضخیم خواهید داشت ) ، گلبرگ ها را در انتهای پرچم و بالای ساقه و در کنار هم متصل کنید. 

گلسازی 

برگ را همانند گلبرگ ها آماده کنید ( برای هر برگ 2 الگوی برگ را روی هم قرار دهید و مابین آنها سیم گلسازی قرار دهید و با چسب دو برگ را به هم بچسبانید ، با 4 الگو 2 برگ ضخیم خواهید داشت ) ؛ در پایان کار از کاغذ کشی سبز کاسبرگ ( مدل ستاره ) ببرید و انتهای گل قرار دهید و بچسبانید.

فاطمه بازدید : 159 دوشنبه 10 اسفند 1394 نظرات (0)

آموزش گل لاله با کاغذ کشی

برای ساخت این گل بسیار ساده و زیبا به کاغذ کشی در رنگ های زرد و سبز ، سیم گلسازی و نوار گاترین سبز نیاز دارید 

گلسازی 

برای گلبرگ ها 4 الگوی مستطیل شکل از کاغذ کشی زرد رنگ ببرید ( اندازه 10 سانتیمتر در 3 سانتیمتر ) 

گلسازی 

حالا هر گلبرگ را از وسط به شکل پاپیون و در خلاف جهت هم یک دور بپیچانید و روی هم قرار دهید 

گلسازی 

پس از قرار گرفتن دو طرف گلبرگ روی هم با فشار انگشت به سمت بیرون گلبرگ را گود و کاسه ای کنید 

گلسازی 

پس از گود کردن قسمت باز گلبرگ را با چسب بچسبانید ( بخش پیچ خورده بالای گل قرار میگیرد ) 

گلسازی 

برای پرچم گل 1 الگوی مربع شکل از کاغذ کشی زرد رنگ ببرید ( اندازه 3 سانتیمتر در 3 سانتیمتر ) 

گلسازی 

نصف پرچم را با قیچی ریش ریش کنید و ساقه را روی آن قرار دهید سپس پرچم را رول کنید و بچسبانید 

گلسازی 

هر 4 گلبرگتان را همانند روشی که گفته شد آماده کنید ، گلبرگ اول را روی ساقه قرار دهید و بچسبانید 

گلسازی 

گلبرگ های بعدیتان را در کنار هم قرار دهید و با استفاده از چسب یا نخ به هم متصل و محکم کنید 

گلسازی

نوار گارتین سبز را از انتهای گل به سمت پایین بپیچانید تا تمام ساقه با نوار سبز رنگ پوشیده شود 

گلسازی 

برای برگها ، 1 الگوی مربع شکل از کاغذ کشی سبز ببرید و تا بزنید ( اندازه 10 سانتیمتر در 10 سانتیمتر ) 

گلسازی 

الگو را از وسط تا کنید و اطراف ساقه بچسبانید سپس با استفاده از قیچی برش هایی شبیه برگ بزنید

گلسازی 

میتوانید در اندازه ها و رنگهای متنوعی این گل را آماده کنید ، میتوانید از پرچم آماده برای این گل استفاده کنید

فاطمه بازدید : 97 دوشنبه 10 اسفند 1394 نظرات (0)

آموزش گل نرگس با کاغذ کشی 

برای ساخت این این گل زیبا به کاغذ کشی در رنگهای سفید و سبز و نارنجی ، پرچم ، نوار گاترین سبز و سیم گلسازی نیاز دارید 

گلسازی 

برای مرکز گلتان الگوی نارنجی رنگ را روی کاغذ کشی قرار دهید و برش بزنید ( برای دریافت الگوی گل کلیک کنید

گلسازی 

پس از برش زدن مرکز گلتان را رول کنید و دو لبه آن را با استفاده از چسب حرارتی به هم بچسبانید و متصل کنید 

گلسازی 

الگوی مخصوص گلبرگ ها را روی کاغذ کشی سفید بگذارید و 6 عدد برش بزنید ( میتوانید از کاغذ زرد استفاده کنید ) 

گلسازی 

با استفاده از لبه قیچی و پیچاندن لبه گلبرگ های گلتان  را کمی به بیرون حالت دهید ، 2 الگوی سبز برای برگ ها ببرید 

گلسازی 

پرچم ها را روی ساقه بچسبانید و ساقه را از مرکز گل عبور دهید و انتهای آن را با چسب یا نخ محکم کنید 

گلسازی 

پس از محکم شدن پرچم و ساقه نوبت به اتصال گلبرگ هاست ، گلبرگ ها را به نوبت در انتهای کار بچسبانید 

گلسازی 

ابتدا 3 گلبرگ را با فاصله بچسبانید و 3 گلبرگ بعدی را بین این گلبرگ ها و کمی پایین تر با چسب متصل کنید 

گلسازی 

برگ ها را با دست کمی فرم دهید ، با استفاده از نوار گارتین سبز از انتهای گل تا انتهای ساقه را بپوشانید 

گلسازی 

پس از رسیدن نوار گارتین به انتها برگ ها را نیز در طول ساقه نصب کنید و با دست به آن حالت دهید

میتوانید ساخت این گل زیبا را با انواع کاغذهای رنگی ، بلندر ، فوم ، روغنی و … انجام دهید

فاطمه بازدید : 82 دوشنبه 10 اسفند 1394 نظرات (0)

آموزش ساخت گل صد پر با بلندر 

برای ساخت این گل زیبا شما به بلندر ، چسب حرارتی ، ساقه گل آماده نیاز دارید ( کاغذ بلندر یا فومی از فروشگاه های گلسازی و خرازی قابل تهیه است ).

گل بلندر 

بلندرتان را به شکل مستطیلی با ابعاد 20 سانتیمتر در 8 سانتیمتر برش بزنید ( اندازه ها را میتوانید تغییر دهید ) ، مستطیل را تا کنید و دو سر آنرا با استفاده از چسب حرارتی به هم متصل کنید. 

گل بلندر 

بخش بالایی بلندر را برش های طولی و یک اندازه بزنید ( بخشی که چسب خورده پایه کار است ) ، پس از برش بلندر را رول کنید و با کمک چسب به هم متصل نمایید. 

گل بلندر 

ساقه را با استفاده از چسب به بخش پایینی گل متصل کنید سپس با دست به گل آماده شده فرم دهید ، پیشنهاد میشود برای زیبایی بیشتر این گل را در رنگ های متنوعی تهیه کنید.

نکته : میتوانید برای اینکه گل دارای سایه روشن باشد پیش از برش زدن و رول کردن بخش پایینی کار رابا رنگ تیره تری رنگ امیزی کنید ، پنبه یا ابر را به مقداری رنگ اغشته کنید و روی بلندر بکشید.

فاطمه بازدید : 84 دوشنبه 10 اسفند 1394 نظرات (0)

آموزش ساخت گل رز کنفی 

برای ساخت این گل زیبای کنفی به مقداری گونی و چسب حرارتی نیاز دارید ، این گل را میتوانید برای تزیین کیف و کفش استفاده کنید یا به صورت دسته ای گلها را آماده کنید. 

گل رز 

از گونی نوارهایی به طول 30 سانتیمتر و عرض 5 سانتیمتر ببرید ( در زمان ساخت گل رز مقداری از لبه گونی تا میشود و عرض آن کمتر خواهد شد ). 

گل رز 

برای شروع کار پارچه را از سر آن به صورت 90 درجه تا کنید سپس از پایین لوله کنید تا مرکز گلتان شکل بگیرد و با چسب بچسبانید. 

گل رز 

در ادامه کم کم پارچه را به صورت گلبرگ به گلبرگ تا بزنید ؛ ابتدا قسمتی را به عنوان گلبرگ زیر گلتان بیاورید و چسب بزنید سپس تکه ای دیگر از زیر آن برگردانید به صورتی که از بخش عقبی گلبرگ قبلی خارج شده باشد.

پس از پایان کار با چسباندن تکه ای پارچه انتهای گل رادر جای خود محکم کنید ، میتوانید با استفاده از مقوا و گونی برای این گل ها برگ هم بسازید.

فاطمه بازدید : 72 دوشنبه 10 اسفند 1394 نظرات (0)

آموزش ساخت گل صد پر پارچه ای 

برای ساخت این گل بسیار زیبا به مقداری پارچه ضخیم و چسب حرارتی نیاز دارید ( میتوانید از انواع پارچه های پشمی یا با بافتی مشابه استفاده کنید ). 

گل پارچه ای 

برای ساخت هر گل به 3 نوار با طول های 20 و 15 و 10 سانتیمتر و عرض 5 سانتیمتر نیاز دارید ؛ هر نوار پارچه ای را پس از برش از وسط تا کنید و با چسب دو سر پارچه را به هم بچسبانید سپس 2/3 بالای نوار را با قیچی برش بزنید ( در تمام طول نوار این برش ها را تکرار کنید ). 

گل پارچه ای 

تکه پارچه ای گرد برای زمینه کارتان در نظر بگیرید ، بلندترین نوار را با چسب به صورت گرد روی پارچه بچسبانید ؛ نوار دوم را جلوتر از نوار قبلی قرار دهید و بچسبانید. 

گل پارچه ای 

نوار آخر و کوچکتر را جلوتر از نوار دوم قرار دهید و با چسب بچسبانید ، ادامه نوار آخر را به سمت مرکز بچرخانید تا شکل گل تکمیل شود ؛ این گل های زیبا را میتوانید در رنگ های مختلف تهیه کنید ؛ همچنین میتوانید از این گل ها برای انواع تزیینات استفاده کنید.

فاطمه بازدید : 108 دوشنبه 10 اسفند 1394 نظرات (0)

آموزش ساخت گل رز پارچه ای 

برای ساخت این گل های زیبا تنها به مقداری پارچه طرح دار ضخیم نیاز دارید ( حتی میتوانید با استفاده از پارچه های ساده نیز این گل را درست کنید ). 

گل رز پارچه ای 

 به اندازه لازم از پارچه را به صورت نواری پهن برش بزنید ، پارچه را از وسط تا کنید و نوار عقبی را روی نوار جلویی برگردانید. 

گل رز پارچه ای 

پس از برگرداندن پارچه به صورت یکی در میان نوارها را تا بزنید به طوری که روی هم قرار گیرند ( در زمان کار با دست پارچه را در جای خود ثابت نگهدارید ). 

گل رز پارچه ای 

پس از اتمام کار پارچه را با دقت باز کنید ، بخشی که تا زده اید را با دست نگهدارید و دو سر آزاد پارچه را بکشید تا گل جمع شود سپس انتهای ان را ببرید و به پشت گل بدوزید.

فاطمه بازدید : 94 دوشنبه 10 اسفند 1394 نظرات (0)

آموزش ایجاد قطره شبنم روی گلبرگ 

برای ایجاد این قطره شبنم روی گلبرگ ها یا برگ های گل مصنوعی شما  به چسب حرارتی نیاز دارید ؛ میتوانید این قطره های شبنم یا باران را در اندازه های مختلف برای خود ایجاد کنید ، همچنین بر روی انواع لوازم تزیینی یا تابلو و … میتوانید از آن استفاده نمایید. 

آموزش گلسازی 

چسب را داخل دستگاه مخصوص قرار دهید و صبر کنید تا دستگاه خوب داغ شود سپس با فشار کم مقداری چسب به شکل گرد روی گلبرگ یا برگ های گل مصنوعی ایجاد کنید ، صبر کنید چسب خشک شود ، برای زیبایی بیشتر و طبیعی به نظر آمدن گلبرگ ها بهتراست در ایجاد قطره ها زیاده روی نکنید.

فاطمه بازدید : 89 دوشنبه 10 اسفند 1394 نظرات (0)

گل کاموایی منگوله ای

برای ساخت این گل های منگوله ای زیبا و ساده به مقداری کاموا در رنگ های مختلف نیاز دارید

بسته به نوع دکور محیط زندگی تان میتوانید گل هایی با رنگ تیره یا روشن آماده کنید 

گل کاموایی 

ابتدا کاموایتان را دور 4 انگشت دست تان بپیچید ، برای گل های کوچک تر از 2 انگشت استفاده کنید

سپس با دقت کاموا را از انگشتان دست تان بیرون بکشید و مرکز آن را با تکه ای کاموا ببندید 

گل کاموایی 

حالا دو طرف کاموا را با قیچی ببرید تا گلبرگ های گل ازاد شود سپس با دست به گل فرم دهید

میتوانید با نرکیب چند رنگ مختلف از کاموا گل چند رنگ داشته باشید یا از ترکیب ساده رنگ ها استفاده کنید

فاطمه بازدید : 77 دوشنبه 10 اسفند 1394 نظرات (0)

گلسازی با پوست پسته 

با خلاقیت ذهن خودتان میتوانید از لوازمی که دور ریز و غیرقابل استفاده هستند کاردستی های زیبایی تهیه کنید 

گل پسته 

برای تهیه این کاردستی زیبا و جذاب و ساده به مقداری پوست پسته و تعدادی شاخه نازک نیاز دارید

برای قرار دادن گلها از خمیر ایتالیایی مخصوص گلسازی که رنگ شده است استفاده کنید 

گل پسته 

تکه ای خمیر به اندازه یک گردو بردارید و یک پوست پسته کامل را در مرکز ان داخل کنید

پس از قرار دادن مرکز گل میتوانید از پوست های تکی برای ادامه کار استفاده کنید 

گل پسته 

هر پوست پسته را مابین دو پوست قبلی بگذارید ( مانند گل رز ) تا فضای خالی نباشد

گل را روی شاخه ای که بعنوان ساقه در نظر گرفته شده است سوار کنید 

گل پسته 

برای ساخت گلدان گلتان هم مقداری خمیر ایتالیایی را به چسب اغشته کنید

سپس با تکه هایی از چوب پوشش دهید ، گل را داخل گلدان قرار دهید و تزئین کنید

به مدت 1-2 روز گلدان را در گوشه اتاق قرار دهید تا خمیر خشک شود و کارتان ثابت بماند

فاطمه بازدید : 87 دوشنبه 10 اسفند 1394 نظرات (0)

دسته گل کاغذی

با استفاده از کاغذ و آموزش قدم به قدم دسته گلی زیبا در رنگ های متنوع و زیبا برای خودتان بسازید 

دسته گل عروس 

» برای دسته گلتان به کاغذ ، روبان رنگی ، روبان کشی ، چسب حرارتی ، سیم نازک نیاز دارید.

 » برای ساخت هر گل به 5 گلبرگ و یک برگ ( 3 پر ) نیاز دارید.

 » برای ساخت هر گل 2 گلبرگ را 5 پر بگذارید سپس از 3 گلبرگ باقی مانده یکی را 4 پر کنید ( یک پر را ببرید ) ، دو گلبرگه دیگر را نیز 3 پر کنید ( 2 پر را بچینید ) ؛ یعنی برای ساخت یک عدد گل به دو گلبرگ 5 پر ، یک گلبرگ 4 پر و دو گلبرگ 3 پر نیاز دارید.

 » با لبه قیچی لبه های گلبرگ ها را به سمت بیرون بکشید و فرم دهید ، برگ 3 پر را نیز از وسط تا کنید تا خط ایجاد شود.

دسته گل عروس 

» برای ساقه گلتان نیز سیم نازکی ببرید.

 » برای مرکز گلتان یک گلبرگ 3 پر را با چسب حرارتی به سیم بچسبانید سپس با دست پرها را جمع کنید. 

دسته گل عروس 

» گلبرگ 3 پر دیگری را زیر آن قرار دهید سپس گلبرگ 4 پر را زیر ان قرار دهید و بهمین صورت گلبرگ های 5 پر را زیر هم قرار دهید و در انتها نیز برگ را بگذارید.

 » گل ها را فیکس کنید و در پایان با چسب کشی از زیر برگ تا انتهای ساقه را بپوشانید. 

دسته گل عروس 

» برای این دسته گل به 3 سایز گل نیاز دارید : گل کوچک ، گل متوسط و گل بزرگ ، تعداد گل ها بسته به حجمی که برای دسته گل میخواهید متفاوت میباشد.

 » حالا گل ها را در کنار هم قرار دهید به صورتی که در مرکز گل های کوچک ، در ادامه گل های متوسط و در خارجی ترین قسمت دسته گل با گل های بزرگ پر شود سپس ساقه ها را با چسب کشی بهم بچسبانید. 

دسته گل عروس 

» پس از اینکه ساخت دسته گل به پایان رسید با روبانی تک رنگ یا چند رنگ دسته گل را تزئین کنید.

فاطمه بازدید : 102 دوشنبه 10 اسفند 1394 نظرات (0)

توپ گل کاغذی

مواد لازم برای ساخت این توپ گل زیبای کاغذی سنجاق ته گرد نگین دار + کاغذ یا مقوای نازک + اسفنج یا ابر 

گل کاغذی 

برای ساخت هر گل به 2 عدد گلبرگ چهارپر با لبه های گرد مانند شکل نیاز است 

گل کاغذی 

اسفنج یا ابر را به شکل کروی بتراشید سپس گل ها را با سوزن روی ان متصل کنید 

گل کاغذی 

هر گل را به صورتی روی سطح کروی متصل کنید که سطح کار مشخص نباشد 

گل کاغذی 

میتوانید گل کروی را با متصل نموندن نخ یا روبان از دیوار یا سقف آویزان کنید

این گلها برای تزیین اتاق ، تزئین میز مهمانی ، جشن تولد و مناسبت های دیگر کاربرد بسیار و فراوانی دارد

اگر فقط سوزن ته گرد ساده دارید میتوانید پس از وصل کردن گلها روی سوزن نگین مرواریدی بچسبانید

فاطمه بازدید : 68 دوشنبه 10 اسفند 1394 نظرات (0)

ساخت گل رز با کاغذهای رنگی 

برای ساخت این دسته گل زیبا و کم هزینه نیاز به شاخه خشکیده یا مصنوعی ، کاغذ مقوایی قرمز ، چسب و قیچی میباشد. 

مراحل ساخت گل رز کاغذی 

ابتدا یک تکه از مقوا را بصورت مربع ببرید سپس همانند شکل بالا از گوشه بالایی مربع بصورت دایره ای زیبا به سمت مرکز ان برش بزنید ، این کار را با دقت و ظرافت تا انتهای ورقه مقوایی انجام دهید و در انتها از اخرین بخش برش به سمت لبه اصلی کار ورقه را لوله کنید تا گل رز شما به همین راحتی ایجاد شود. 

مراحل ساخت گل رز کاغذی 

برای داشتنی گلی بزرگ تر و زیباتر میتوانید از برگه بزرگ تر استفاده کنید ، چند عدد از این گل ها درست کنید و بر روی شاخه هایی که تهیه کرده اید به سلیقه خودتان تزئین کنید ؛ از رنگ های دیگر کاغذهای مقوایی نیز برای گل رز خود میتوانید استفاده کنید ، در انتها شاخه گل ها را درون گلدان یا لیوانی قرار داده و از زیبایی هنر دست تان لذت ببرید.

فاطمه بازدید : 80 دوشنبه 10 اسفند 1394 نظرات (0)

آموزش ساخت گل شیپوری 

مواد مورد نیاز : چسب حرارتی + نخ + نوار گاترین سبز یا قهوه ای +  پرچم کرم یا سفید + فوم کرم یا سفید + ساقه پلاستیکی + اتو برای شکل دهی به گلبرگ ها 

الگوی گل بلندر شیپوری 

روش ساخت : ابتدا برای ساخت هر گل حتما الگویی مشابه الگوی بالا روی کاغذ بکشید سپس الگو را روی فوم قرار داده و به تعداد مورد نظر برش بزنید.

اتو را گرم کنید سپس تک تک گلبرگ ها را روی اتو قرار داده و به سرعت بردارید و به حالتی که در تصویر اول میبینید لوله کنید ، دقت کنید که زیاده از حد گلبرگ ها لوله نشوند ، همین اندازه که به سمت داخل برگردانده شوند کافی میباشد.

پس از اتمام کارتان اتو زدن گلبرگ ها باید ساقه ها را اماده کنید ، ساقه ها را تک تک با نوار گاترین تیره پوشش دهید ، برای این کار ابتدا نوار را در قسمت بالای ساقه یک دور بپیچید سپس با انگشت خود ان قسمت را نگهداشته و با دست دیگر ارام ساقه را بچرخانید ، نوار گاترین با این عمل ارام ارام تا پایین دور ساقه پیچیده میشود و شما فقط باید با انگشتان خود همراه با پیچیده شدن نوار به سمت پایین حرکت کنید و نوار را وی ساقه محکم نمائید.

پس از اماده شدن ساقه ها تعدادی پرچم برای هر ساقه در نظر بگیرید ، پرچم ها را با نخ یا چسب حرارتی رو ساقه محکم کنید سپس هر گلبرگ را دور یک ساقه و پرچم اماده شده گذاشته و با چسب حرارتی یا نخ در جای خود ثابت کنید.

بسته به نوع گلدان شما تعداد گل ها را تعیین کنید ، این گل های زیبا نیازی به برگ ندارند ، با ایجاد تنوع در اندازه ساقه ها شکل زیبایی به دسته گل ها بدهید ؛ در کنار این گل ها میتوانید از شاخه های پیچ خورده یا خشک گیاهان و تزئینات دلخواه دیگر نیز استفاده کنید.

فاطمه بازدید : 102 دوشنبه 10 اسفند 1394 نظرات (0)

 آموزش برگ گل رز

برای آماده سازی این برگ های زیبا به روبان سبز رنگ ، چسب حرارتی ، نخ و سوزن نیاز دارید

روبان دوزی 

از روبان سبز رنگ تکه ای همانند شکل 1 ببرید سپس روبان بریده شده را از وسط تا بزنید 

روبان دوزی 

روبانی که تا زده اید را با قیچی اریب ببرید و دو لبه بریده شده هر کدام را با چسب بهم بچسبانید

بخش بالایی روبان a را کمی باز کنید تا شبیه برگ شود سپس برای تزیین گل مورد استفاده قرار دهید 

روبان دوزی 

روبان b را روی سطح کار بگذارید و با اتوی داغ دو طرف روبان را اتو کنید تا به شکل مثلث شود 

روبان دوزی 

بخش پایینی روبان b را نیز با نخ کوک بزنید سپس جمع کنید تا همانند برگ های گل رز شود

با این روش شما با یک تکه روبان میتوانید 2 برگ در 2 طرح جالب و زیبا آماده کنید

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 460
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 85
  • بازدید سال : 20,591
  • بازدید کلی : 1,235,776