loading...
iranCok | ایران کوک | آشپزی | سفره آرایی | کاردستی
فاطمه بازدید : 80 دوشنبه 31 فروردین 1394 نظرات (0)

آموزش ساخت پوره برنج و سبزیجات

 

مواد لازم سیب زمینی 2 عدد  .  برنج 2 پیمانه  . فلفل دلمه ای 1 عدد

پیاز  1 عدد  .  گوشت چرخ کرده نصف پیمانه  .  گوجه 2 عدد  .  هویج 2 عدد

 

طرز تهیه : ابتدا برنج را 1-2 ساعت قبل از شروع کار در اب ولرم خیس کنید.

 

سیب زمینی ها را پوست کنید و در کمی اب و نمک بپزید ، اجازه دهید تمام اب سیب زمینی به خورد خودش برود سپس سیب زمینی های پخته را به اندازه دلخواه برش بزنید.

هویج ها را خرد کرده و بپزید ، پیاز را خرد کنید و درون ماهیتابه با کمی روغن تفت دهید سپس گوشت چرخ کرده را به ان اضافه کنید و کمی حرارت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند ، پس از تغییر رنگ گوشت گوجه های خرد شده ، نمک و فلفل را به ان اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت ملایم اب اضافی ان کشیده شود.

 

برنج را درون قابلمه بریزید و رویش 1 لیتر اب بریزید ، کمی نمک اضافه کنید و بگذارید برنج بجوشد تا اب ان تمام شود سپس برنج را مستقیم از درون قابلمه درون ماهیتابه ای که مواد اصلی برنج را اماده کرده اید بریزید و با مواد خوب مخلوط کنید ، زیر حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت 15 تا 30 دقیقه برنج مزه دار شودو خوب بپزد.

برای سرو این غذا تزئین خاصی لازم نیست و اغلب در کنار ماست سرو میشود.

 

نکته ها : این غذا بدلیل هضم اسان ، سرشار بودن از مواد مغذی و  داشتن طعمی مطلوب ، بهترین انتخاب برای وعده غذایی کودکان و افراد سالمند میباشد.

میتوانید بنابر ذائقه افراد مختلف مواد این غذا را موارد دیگری نیز جایگزین کنید ، به جای گوجه از 2 قاشق رب گوجه و بجای گوشت از مرغ یا سویا نیز میتوانید استفاده کنید ، در صورت تمایل میتوانید یک عدد سیر نیز به این غذا اضافه کنید.

فاطمه بازدید : 74 دوشنبه 31 فروردین 1394 نظرات (0)

آموزش ساخت دسر کورن فلکس با خامه

 

مواد لازم کورن فلکس 1 پاکت  .  شیر 2 لیوان  .  خامه 2 لیوان

پنیر خامه ای 2 قاشق غذاخوری  .  عسل.پودر کاکائو یا قهوه برای تزئین

 

طرز تهیه : ابتدا کورن فلکس را درون ظرفی بریزید ، روی کورن فلکس ها شیر ریخته و مخلوط کنید تا تمام سطح کورن فلکس به شیر اغشته شود سپس کورن فلکس مخلوط شده با شیر را درون یک ظرف پیرکس بریزید.

 

خامه و پنیر خامه ای درون ظرفی بریزید و با همزن خوب مخلوط کنید تا یکدست شود سپس روی کورن فلکس ها پخش کنید ، ظرف کورن فلکس را به مدت 10 تا 20 دقیقه با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد درون فری که از قبل گرم کرده اید قرار دهید.

 

پس از اینکه لایه خامه ای روی کورن فلکس طلایی شد ان را از فر خارج کنید ، روی کورن فلکس  کمی عسل و پودر کاکائو یا قهوه بریزید و سرو نمائید.

 

نکته : کورن فلکس غذایی سالم و مقوی تهیه شده از دانه های ذرت است ، کورن فلکس دسری خوشمزه و محبوب برای همه بخصوص کودکان میباشد.

فاطمه بازدید : 101 دوشنبه 31 فروردین 1394 نظرات (0)

آموزش ساخت میان وعده موز و بادام زمینی

 

مواد لازم نان لواش + عسل + موز + کره بادام زمینی

 

طرز تهیه : تکه ای از نان لواش بردارید و یک طرف ان را کاملا به کره بادام زمینی بزنید ، عسل را روی کره بادام زمینی بزنید سپس موزی را روی ان قرار دهید و نان را رول کنید.

 

با استفاده از چاقو رل را به قطعات یک اندازه برش بزنید ، در صورت حساسیت کودک به بادام زمینی میتوانید از جایگزین های دیگری مانند کره ، خامه ، پنیر خامه ای ، شکلات اب شده و … استفاده کنید.

فاطمه بازدید : 87 دوشنبه 31 فروردین 1394 نظرات (0)

آموزش ساخت لقمه کالباس و پنیر

 

مواد لازم کالباس مرغ 2 ورق  .  پنیر 1 قاشق چایخوری  .  کاهو چند برگ  .  گوجه فرنگی 1 عدد  .  نان لواش مقداری

 

طرز تهیه :ابتدا نان لواش را پهن کنید و پنیر را روی تمام سطح نان بمالید سپس کالباس مرغ و کاهو را روی آن قرار دهید ، نان را لوله کنید و با چاقو برش هایی مانند رولت بزنید.

 

لقمه ها را با استفاده از چوب بستنی و برش گوجه فرنگی در جای خود ثابت کنید سپس این لقمه های زیبا و خوشمزه را در اختیار کودک تان قرار دهید تا نوش جان کند.

فاطمه بازدید : 107 دوشنبه 31 فروردین 1394 نظرات (0)

آموزش ساخت لقمه های برنج و تن ماهی

 

مواد لازم برنج پخته + تن ماهی + هویج پخته + جوانه ماش + خمیر فیلو + کنجد + اسفناج یا جعفری

 

 

طرز تهیه : ابتدا  خمیر فیلو را روی سطح کار پهن کنید و کنجد روی ان بپاشید سپس مقداری برنج روی آن بگذارید و پخش کنید ، مقداری تن ماهی ، سبزی ، جوانه ماش و هویج پخته را در مرکز قرار دهید ؛ خمیر را به آرامی از یک طرف رول کنید ( برنج موجب چسبیدن خمیر خواهد شد اما اگر برنج تان زیاد نرم نیست میتوانید در زمان رول کردن کمی سطح خمیر را مرطوب کنید ).

 

 

 خمیرهای پیچیده شده را در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شوند ، پس از سرخ شدن هر تکه را به 2 قسمت برش بزنید و به کودک بدهید تا نوش جان کند ، میتوانید این غذای خوشمزه را در ظرف دربسته بگذارید و تا چند ساعت بیرون از یخچال براحتی نگهداری کنید ( در صورتی که خمیر فیلو در دسترس ندارید از نان لواش نازک استفاده کنید ).

 

فاطمه بازدید : 84 دوشنبه 31 فروردین 1394 نظرات (0)

آموزش ساخت دسر کیک میوه ای و شکلات

 

مواد لازم کیک ساده مقداری  .  خامه 3 قاشق غذاخوری  .  شکر 1 قاشق غذاخوری  .  بیسکوییت 3 عدد

موز 1 عدد  .  توت فرنگی 3 عدد  .  پودر کاکائو 1 قاشق چایخوری  .  شکلات صبحانه یا نوتلا مقدار لازم

 

 

طرز تهیه : ابتدا خامه ، شکر و پودر کاکائو را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا اندازه ای که اثر پره های همزن روی خامه بماند سپس بیسکوییت های کوبیده و خرد شده را به آن اضافه و با قاشق مخلوط کنید ( زیاده از حد هم نزنید تا خامه شل نشود ).

 

 

توت فرنگی ها و موز را به شکل دلخواه خرد کنید ، کیک را برش بزنید و داخل بشقاب بگذارید سپس میوه ها را روی کیک قرار دهید و کمی شکلات یا نوتلا روی میوه ها بریزید و روی ان را با خامه کاکائویی پوش دهید ، به همین صورت 2 لایه آماده کنید سپس داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود.

 

دسر را پس از سرد شدن در اختیار کودک قرار دهید تا از مزه خوب آن لذت ببرد ، خودتان نیز میتوانید کودک را در خوردن این دسر ساده و خوشمزه همراهی کنید ، در صورت تمایل این دسر را بهمراه شیر سرو کنید.

 

 

فاطمه بازدید : 80 دوشنبه 31 فروردین 1394 نظرات (0)

آموزش ساخت پوره کدو سبز

 

طرز تهیه :ابتدا  4 عدد کدو سبز را با دقت بشویید و پوست کدوها را کامل بگیرید سپس کدوها را به تکه های کوچک برش بزنید ؛ داخل قابلمه حدود 1 لیوان آب ، کدو سبزهای خرد شده و 1 قاشق غذاخوری روغن مایع بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید.

 

در قابلمه را بگذارید و 15 – 20 دقیقه بگذارید بجوشد تا کدوها نرم شوند و آب غذا نیز کم شود سپس تمام مواد را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود ،پوره کدو را به همراه ماست به کودک بدهید تا بخورد.

 

نکته ها : برای استفاده از سبزیجات و غذاهای مکمل سن کودک باید بالای 6 ماه باشد ، این غذا را میتوانید با آب کمتری تهیه کنید سپس با چنگال کدوهای پخته را له کنید و به کودک بدهید ، هرچه پس از پخت آب غذا کمتر باشد در زمان میکس کردن پوره کدو غلیظ تر و سفت تر خواهد شد.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 460
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 52
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 986
  • بازدید ماه : 1,690
  • بازدید سال : 14,709
  • بازدید کلی : 1,229,894